|
İslamda Örtünme Gerçeği ve türban uydurması
|
KÜLTÜR
|
|
|
|
|
Tarih : 04.02.2010 18:36:44
|
|
|
Ulema ve siyasetçiler tarafından yıllarca İslam halktan saklanmış, uydurma bir din anlayışı ile toplum kandırılmış. Neticesinde rahmet dini olan İslam gitmiş, ayrılık ve kargaşa dini olan irtica ve yobazlık gelmiş.
|
|
| |
NUR SURESİ
30 - Mümin erkeklere söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Bu onlar için daha arındırıcıdır. Kuşkusuz, Allah, yapmakta olduklarınızdan haberdardır.
31 - Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut erkek kardeşlerinin oğulları yahut kız kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!
32- İçinizden bekârları/dulları, bir de erkek hizmetçilerinizden ve halayıklarınızdan durumu uygun olanları evlendirin. Eğer yoksul iseler, Allah onları lütfundan zenginleştirir. Allah Vâsi'dir, Alîm'dir.
33 - Nikâh imkânı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar. Size bağımlı olanlardan, hürriyetini satın almak isteyenlerin, kendilerinde iyi hal görürseniz, onlarla yazılı anlaşma yapın. Allah'ın size verdiği malından siz de onlara verin. Hizmetinizdeki genç kızları, iffetli kalmak isteyip dururlarken, iğreti dünya hayatının basit menfaatini elde etmek için fuhşa zorlamayın. Kim onları baskı altında tutarsa Allah, fuhşa zorlanmalarından sonra onları affedici, esirgeyicidir.
34 - Yemin olsun ki, size, gerçeği açık-seçik anlatan ayetler, sizden önce gelip geçmiş olanlardan örnekler, korunanlar için de bir öğüt indirdik.
NUR SURESİ ULEMA TARAFINDAN YILLARCA ÇARPTIRILARAK ANLATILMIŞTIR.
Ulema ve siyasetçiler tarafından yıllarca İslam halktan saklanmış, uydurma bir din anlayışı ile toplum kandırılmış. Neticesinde rahmet dini olan İslam gitmiş, ayrılık ve kargaşa dini olan irtica ve yobazlık gelmiş.
En güzel cevabı Ahmet Yasevi Ve Hacı Bektaşı Veli bin yıl önce vermiştir. Dergahında erkek ve kadınların beraber ibadet etmesine ulema itiraz edince , Ahmet Yasevi bir küçük kutunun içerisine önce pamuk sonra bir kor ateş koyarak ulemaya yollar. Ulema küçük kutuyu açınca ne görsün, ateş pamuğu yakmıyor. Bu kerametten sonra olay kapanır. Hacı Bektaşı Veli’de – Aslanın erkeği aslanda dişisi aslan değimli? sözü ile kadın ve erkek ayrımının yanlış olduğunu anlatmıştır.
Yobazın Allah’ı erkek fikirlerine sahiptir. İslam’ın Allah’ı ne erkek ne de dişidir. İslam’ın Allah’ı nurdur. Tüm güzel olanı kendi varlığında toplamıştır. Bütün varlığı kuşatmıştır.
AYETİN AMACI ZİNA YAPMAMAKTIR. (Türban Takmak Değil)
Nur 30 : Mümin erkeklere söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar Nur-31 : Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar….
KADININ ÖRTÜNME SINIRI GÖĞÜSLERİN ÜZERİNE KADARDIR.
Nur-31 …Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar….
Örtmenin göğüslerin üzerine doğru olmasının tek yolu vardır. Önce cinsel organlar örtülecek sonra göğüslerin üzerine çekilerek tamamlanacak. Buradaki örtü tabiri bütün giysileri kapsaması nedeni ile kullanıldığı açıktır. Mesela çarşaf bir örtüdür. Elbise giysidir. İkisini ifade edecek tek kelime örtüdür. Örtünmede birinci adım cinsel organları kapsar ikinci adımda göğüslerin üzerini örtmek ile tamamlanır. bu sebeple örtünme cinsel organlardan göğüslerin üzerine doğru yapılır.
…Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler…
Süslerden maksat erkek de olmayan ve edep kavramı içine giren uzuvlardır. Süslerin neler olduğunu 1400 yıldır hep erkek olan ulemalar tartışmışlardır. Bu konuyu büyük küçük dünyanın herhangi bir yerinde yaşayan birine sorarsanız ortak cevap verebilir. Saç erkekte ve kadında aynı özeliğe sahip olması sebebi ile kadının süs yeri kavramının içine girmeyeceği gayet açıktır.
. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar
Erkek ve kadınların örtünmesinin sınırı cinsel organları kapsamaktadır. Bunun yanında kadınların göğüslerinin örtülmesi ile sınırı kadınlar için genişletilmiştir. Saçla ilgili bir ifadenin olmadığı açık seçiktir. Örtünmenin de cinsel organları kapsadığı kadınlar için göğüsler ilave edilerek sınırın genişletildiği açık ve seçik olarak ifade edilmişti.
SAÇ ALLAH YAPIMI BİR ÖRTÜ GÖREVİ GÖRMEKTEDİR.
Erkek ve kadına aynı anda hitap eden bu ayette, saç ile ilgili bir hüküm yoktur. Kadın ve erkek saçı aynı özeliklere sahiptir. Kadınlığı veya erkekliği saç belirlememektedir. Saçın kendisi örtü işlevi görmektedir. Peruk takılması buna örnektir. Saçın faydalarını tıp bilimi sayısız örnekle anlatmaya muktedirdir. Mesela saç, başının ısısını dengede tutmaktadır.
Allah yapımı saçı günah görmek fakat kul yapımı örtüyü sevap görmek ancak aklı kullanmamakla izah edilecek bir durumdur.. Oysa İslam aklı ve ilmi esas almaktadır.
GÜNAH KAVRAMI KİŞİLERE, MİLLETLERE GÖRE DEĞİŞMEZ.
Nur-34….gerçeği açık-seçik anlatan ayetler, sizden önce gelip geçmiş olanlardan örnekler… ayet ile Allah’ın hükümlerinin kadına aykırı erkeğe aykırı uygulanamaz, milletlere arı uygulanamaz, geçmiş ve geleceğe göre ayrı uygulanamaz. Günah ise erkek içinde günahtır. Değil ise kadın içinde günah değildir.
Biz bir ayeti siler, unutturur veya ertelersek ondan daha iyisini veya onun bir benzerini getiririz Bakara-106
Günah kavramı inanana ve inanmayana göre değişmez. Erkek ve kadına göre değişmez. Hırsızlık yapmak, Adam öldürmek, yalan söylemek, yetimin hakkını yemek, zina yapmak, Allah’ın kullarını ayırmak, zulüm etmek, dedikodu etmek gibi günahlar bütün kullar için günahtır. Eğer saçı göstermek günah olsaydı bu günah erkekler içinde geçerli olurdu. Bu eylemi kadına günah kılmak ve erkeğe günah kılmamak dine ters düşmektedir. Dinde olmayan bir hükmü dine sokmaktır.
GÜNAH OLAN ZİNA YAPMAKTIR.
...Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar…
…Hizmetinizdeki genç kızları, iffetli kalmak isteyip dururlarken, iğreti dünya hayatının basit menfaatini elde etmek için fuhşa zorlamayın. Kim onları baskı altında tutarsa Allah, fuhşa zorlanmalarından sonra onları affedici, esirgeyicidir.
Zinaya yaklaşmayın. Çünkü o, son derece çirkin bir iştir ve çok kötü bir yoldur. İsra-32
ÇÖZÜM OLARAK ALLAH EVLENMEYİ VE SABRETMEYİ ÖNERMEKTEDİR.
… İçinizden bekârları/dulları, bir de erkek hizmetçilerinizden ve halayıklarınızdan durumu uygun olanları evlendirin…
Allah zinayı men ettiği bu ayetler ile ayrıca bir çözüm önerisi olarak evlenmeyi teşvik etmekte, imkanı olmayanları ise sabra davet etmektedir. Nedense ulemaya ait yorumlarda nur suresinin 32 ve 33 sureleri kapsam dışı tutulmuştur. Oysa ki bu ayetler 30-31 suresindeki iffetli kalmayı kolaylaştırıcı öneri sunması nedeni ile e tamamlayıcı ayetlerdir.
BAŞÖRTÜSÜ ÖRTMEYEN KADINLARI İFETSİZ VE DİNSİZ OLARAK SUÇLAMAK BÜYÜK GÜNAHTIR.
Nur-23 O bir şeyden habersiz iffetli mümin kadınlara iftira atanlar, dünyada da âhirette de lanete çarptırılmışlardır. Büyük bir azap vardır onlar için.
ADEM VE HAVVA’NIN İLK GİYİNMESİ
…" Böylece ikisi ondan yediler, hemen ardından ayıp yerleri kendilerine açılıverdi, üzerlerini cennet yapraklarından yamayıp örtmeye başladılar…. Taha-121
…." Ey Ademoğulları, biz sizin çirkin yerlerinizi örtecek bir elbise ve size 'süs kazandıracak bir giyim' indirdik… Araf-26
…Sizin için, sıcaktan koruyacak elbiselerle savaşta koruyacak elbiseler de yaptı... Nahl-81
EN HAYIRLI GİYSİ TAKVA GİYSİSİDİR.
…" Ey Ademoğulları, biz sizin çirkin yerlerinizi örtecek bir elbise ve size 'süs kazandıracak bir giyim' indirdik (var ettik). Takva ile kuşanıp-donanmak ise, bu daha hayırlıdır Araf-26
BEN GÜZEL AHLAKI TAMAMLAMAK İÇİN GÖNDERİLDİM. Hz Muhammed
Bununla birlikte diğer tespitlerimizi aşağıdaki gibidir.
1- Kur’anı kerimin mealleri kuranın özüne uygun olarak yapılmalı farklı kuran meallerinin önüne geçilmelidir.
Yazıklar olsun o kişilere ki, Kitap'ı kendi elleriyle yazarlar da sonra onunla basit bir karşılık satın alsınlar diye, "İşte bu, Allah katındandır!" derler. Vay haline onların, ellerinin yazdıkları yüzünden! Vay haline onların, kazanıp durdukları yüzünden! BAKARA 79
2- Hz Muhammed’in ilmin şehri olması, kuranın bu ilmin yazılı belgesi olması sebebi ile yapılacak yorumlar peygamber ilmine sahip Ehl-i Beyt yolundan gelen evliyalara göre yapılmalıdır.
… Allah'a ve resulüne itaat edin. Allah sizden kiri/lekeyi gidermek istiyor ey Ehlibeyt, sizi tam bir biçimde temizlemek istiyor. Azhap-33
3- Türban adeta İslam’ın temel şartı gibi sunulmuştur. İslam’ın temel değerleri ikinci sıraya itilmiştir.
Allah'ın kitaptan indirdiği şeyi gizleyip onu basit bir ücret karşılığı satanlar, karınlarında ateşten başka bir şey yemiş olmazlar. Kıyamet günü, Allah onlarla konuşmayacaktır, onları arındırmayacaktır. Onlar için korkunç bir azap vardır. BAKARA 174
4 – Hiçbir peygamber ve hiçbir evliya insanlara yaşadıkları zamanın dışında farklı bir giyinme modeli önermemiş ve ne kendileri nede eşleri giyinmemişlerdir. Mesela Hz Hatice zamanının kadınları nasıl giyinmişse oda öyle giyinmiştir.
Şöyle deyin: "Allah'a, bize indirilene, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, onun torunlarına indirilene, Mûsa'ya ve İsa'ya verilene ve diğer nebilere verilene inandık. Bunlar arasından hiç kimseyi ayırmayız. Biz yalnız O'na/Allah'a teslim olanlarız." BAKARA 136
5 – Erkeğe her türlü giyinme modeli serbest olurken, kadınlar adeta köle muamelesi görmüşlerdir. Türbanlı kadınlar kendilerini diğer kadınlardan ayırmaktadırlar. Bu da kendileri dışındaki kadınları inançsız ve iffetsiz gördüklerini gösterir.
6 –Edepsizlik erkekler ve kadınlar için men edilen bir uygulama olurken bu fatura kadınlara kesilmiştir. Erkekler nefislerine hakim olamadıkları için çözümü kadınlar örtmekte ve toplum dışına itmekte bulmuşlardır.
7 – Türban kişisel bir tercih olarak doğmamıştır. Ulema tarafından dini emir diye kadınlara dayatılmış ve bu fikri benimseyen kişilerce de zorla uygulanmıştır. Bu dayatmaya demokratik bir hak demek ise cahillik değil de nedir?
8 – Türk kadını tarihin her devrinde erkeğinin yanında, yaşamın içinde olmuştur. Türban gibi bir giyim modeli içinde ise hiçbir zaman olmamıştır. En güzel örtüyü başına örtmüştür. Gelenek ve sosyal yaşamın bir gerekliliği olarak.
9 – Kadınların insan olması gerçeği örtünmesinin önüne geçmelidir. Sosyal yaşamda bu gerçekle hareket edilerek sevgi ve saygı sınırları dahilinde kadınlara bakılmalı ve erkeğin sahip olduğu tüm haklara kadınlarda sahip olmalıdırlar.
11 – Yapılan yasal düzenlemeler türbanı yasaklamamaktadır. Sadece kamu düzeninde dini sembolleri kullanmayı ve yasaları dine göre düzenlememeyi sağlamaktadır. Ortak ses bozulursa toplum bölünmeye gider buda dinin temel değerine aykırılık teşkil eder. Din tevhit (Varlığın birliği,tekliği) dinidir. İnsanları birleştirmeyi hedefler. Ayırmayı değil. "Dini dosdoğru tutun; onda bölünüp fırkalara ayrılmayın!" sura-13
12 - Doc. Dr Bahriye Üçok bir televizyon programında Nur suresi 33- ve 34. ayetlerini hatırlattığı için teröre kurban gitti. Bu ülkede başörtüsü taktı diye öldürülen kimse yoktur. Başörtüsünü çıkardı diye zulme uğrayan, dinsiz görülen, hakarete uğrayan çok sayıda kadın vardır.
13 – İslam’da bütün insanlar tırnağın tarakları gibi eşittirler. Mümin kadınlar ve mümin erkekler de birbirlerinin kardeşidirler. Bu sebeple bu ayeti kadınlara ayrı uygulanamaz. Ayet kadına ve erkeğe aynı manada hitap etmektedir. Bunun gibi kuran kurslarında ve ibadet yerlerinde erkek ve kadın ayrımı olmaması gerekmektedir. Yüzyıllar boyunca yine ulema tarafında erkek ve kadın ayrımı yapılarak İslam’a ayrı uygulamalar yapılmıştır.
Mümin erkeklerle mümin kadınlar birbirlerinin dostlarıdır. İyilik ve güzelliği belirlenene özendirirler, kötülük ve çirkinliği belirlenenden sakındırırlar. Duayı yerine getirirler, zekâtı verirler. Allah'a ve resulüne itaat ederler. Allah bunlara rahmet edecektir. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir. Tevbe - 71
14 – Giyinmenin zamana, milletlere, geleneklere, kişilere göre değiştiği tarihi bir gerçektir. Gelenekler ve yaşam tarzının belirlediği giyim modellerini dinin emri olarak ortaya koymak dine zarardan başka bir şey vermez.
Birçok gerekçe ile yazımızı sürdürebiliriz.
Oysaki temel değer olan İnsan gerçeği hepimizi bir arada tutacak anahtar grevi görüyor. Allah’ın huzurunda kadın ve erkek ayrımı yoktur. O halde kadın ve erkek ayrımı yapmayalım. 72 millete bir bakalım. Hatta tüm yaratılmışı bir görelim. Bu topraklara İslam inancını Ehl-i Beyt ocakları getirdi. Çözüm yakında. Hatta içimizde. Şah damarımızdan daha yakın içimizde… Nurundan nurlandığımız içimizde… Saygılarımla.
Hz Muhammed, onun Ehl-i Beyti ve Kuran ışığına göre hazırlanmıştır.
Nihat Vural cemhaber.com
|
|
|
4057 Kişi Tarafından Okundu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 | Serkan - Gerçekleri Öğren Türkiye |
| Tarih : 20.07.2010 01:28:16 |
| | Site yönetimine teşekkür ediyorum bu konulara değindikleri ve gerçekleri açıkladıkları için.Artık lütfen insanlarımız bilinçlensinler... |  |  | - Sayın Kasım Bey |
| Tarih : 06.06.2010 11:41:12 |
| | Biz Ehlibeyt bahçesinde büyüdük. Örtünmenin amacının zinadan uzak durmak olduğunu açıkladık. Ehlibeyt yüzyıllardır örtünme konusunda biçim ve şekil önermemişlerdir. Örtünmeyi saça indirgememişledir. Giyinme zamana, milletlere, iklime, kültür ve geleneklere, gelişmişlik seviyesine göre değişmektedir. Ehlibeyt yaşadıkları zamanın giyim modeline göre giyinmişlerdir. Buyüzden farklı farklı giyindikleri doğrudur. Bu giyinmeler model değildir. Model İslam ahlakıdır. Ehlibeyt ahlakıdır. Hacı Bektaşı Veli ile Hz Ali farklı giyinmişlerdir. Ama ikisininde özü birdir. saygılarımızla cemhaber.com |  |  | kasım - örtünme hakkında |
| Tarih : 03.06.2010 14:55:47 |
| | değerli can
örtünme ile ilgili bu ayeti açıklarken
Hz Muhammed, onun Ehl-i Beyti ve Kuran ışığına göre hazırlanmıştır.diye bir ibareyi en sona eklemişsiniz.ancak onlardan hemen hiç örnek vermemişsiniz.Peygaberimizin(saav) ağır emanetinden biri olan Kuranı yorumlarken Ehlibeyte danışmak gerekmezmi.Ehlibeyt (as) da hem pratikte hem de sözlerinde örtünmeyi savunmuştur.onlarla ilgili çizilen resimlerde hanımları hatta çarşaflıdır.kaldı ki bizim büyüklerimizde geçmişte örtünmüş.hatta çarşaf giyenler bile olmuştur.kendi çevremden bunu biliyorum. |  |  | semanur - örtünme |
| Tarih : 02.06.2010 18:22:38 |
| | örtünme konusunda çok haklısınız ama ne yazık ki bu gerçeğe milletimizin çoğu uymuyor . Toplumda herkes örtünmeyebilir bizde bu kişilerin dinlerini eleştirmemeliyiz en doğrusu bu bence. Onlara bildiklerimizi en güzel şekilde anlatmalıyız ki o zaman bu konu üzeride daha hassas olurlar.
|  |  | Sadettin AKEL - Türban siyasi oyunlara fırsat veren bir kumaş parçası |
| Tarih : 19.02.2010 08:42:30 |
| | Türban kötü niyetlilerce en çok istismar edilebilecek bir konudur.Ekonomi bozuldu mu derhal dinden bahsedersin olur biter ve bu bez parçasını öne koyarsın.Herkes istediği gibi giyinmeli diyenler olsa da,kurallara uyulmalıdır.Demokrasiden bahsedenler yargıyı etkilerine alıyorsa sonra da HSYKnın kararlarına anti demokratik diyorlarsa pes!Çelişkili bir durum oldu mu inandırıcılık ortadan kalkar.Adama gülerler.ancak,pek çok türbanlının da Atatürkçü olduğunu ve bu hileleri gördüklerini söyleyelim.Yolsuzluk olan bir toplumda gerçekleri türbanla örterler.Roman mı yazalım ey değerli okur,sen de gerçekleri biliyorsun.Bilmeyenler biraz tarih okusun ve öğrensin. |  |  | TÜRKER DENİZ - SAÇ EN GÜZEL BAŞ ÖRTÜSÜ |
| Tarih : 22.01.2010 16:09:27 |
| | ALLAH İNSANA AKIL,VİCDAN,NEFES VERDİ HÜR,ÖZGÜR İRADE;SIRMA SAÇLARINDAN EN GÜZEL BAŞ ÖRTÜSÜ,AKLINI KULLAN |  |  | ayşe - bunlar sadece benim fikrim yanımda olmanızı bekleyemem ama karşımda da olmanızı istemem... |
| Tarih : 29.12.2009 09:46:27 |
| | ben açıkçası mustafa beyin bir sözüne katılıyorum...Tesettür farzdır...biçimi yoruma açıktır.Gerçekten çok doğru bence nur suresinde saçlarınızı kapatın yahut işte kara çarşaflara girin diye bir cümle geçmiyor ya da bu gibi şeyleri vurgulayan bir cümle geçmiyor. İnsanlar okuduğu şeyi kendilerine göre yorumlamışlar zamanında ve kendi nesline de onu benimsetmişler öyle ya da böyle. Şahsen ben eşarp kullanan bir bayanım ama hiçbir zaman ne ayrım yaptım ya da yaptırdım. benim ileri düzeyde kapalı tanıdıklarım da var ileri düzeyde açık tanıdıklarımda var. Aslına bakarsanız bizim sorunumuz ne açıklık ne de türban kullanmak bizim asıl sorunumuz önyargı. Bi insanı dış görünüşüne göre yargılayamayız ne demişler Ne insanlar gördüm üzerinde kıyafet yok ne kıyafetler gördüm içinde insan yok...başka söze de bundan sonra gerek yok.... |  |  | - Sayın Aslı Hanım: |
| Tarih : 25.11.2009 09:47:42 |
| | tercüme meali Yaşar Nuri Öztürk'e aittir. eğer siz biliyorsanın lütfen mealini bize yollayın. Kuranı kerim mealleri malesef islamın esas değerlerine göre değil gelenekleşmiş din anlayışına göre yapılmaktadır.
Kuranı kerimi geçim ve oy kaynağı yapanlara sesi çıkmayanların bizi şuçlamaya hakkı yoktur.
Kuran ve Ehlibeyt bize birakılan emanetlerdir. Biz emanete bağlıyız. cemhaber.com |  |  | Aslı - Kuranda örtünme ayetleri açık ve netdir |
| Tarih : 25.11.2009 02:25:14 |
| | Kuranda örtünme ayetleri açık ve netdir.Burada nur suresinin 30. ayetinin tercümesine ekleme yapılmış.Cinsel organlar diye bir şey geçmiyor ayette.Olmayan bir şeyi eklemek kurana saygısızlıktır. |  |  | - Mustafa Karayağız bey |
| Tarih : 28.09.2009 19:26:50 |
| | Kendi anlayışınızı Allah'ın emri gibi sunmaktan artık vaz geçin. Nur suresini bir kesimin size anlattığı gibi anlamak zorundamısınız? Bu konuda islam toplumunda farklı değerlendirmeler yüzyıllardır mevcuttur. kendi tabularınızı İslam olarak görmeye devam ettiğiniz müdetce hakikate ulaşamazsınız.
saygılarımızla cehaber.com |  |  | mustafa karayağız - yoruma gerek olmaz |
| Tarih : 28.09.2009 11:03:56 |
| | kuran da örtünme ayetlerini anlamak için peygamber, evliya yada hikmet sahibi olmaya gerek yok .ALLAH net bir şekilde emretmiş.. laga luga ..yok ..tesettür farzdır.. biçimi yoruma açıktır...sayın arkadaşım.. |  |  | - Mustafa Karayağız bey |
| Tarih : 26.08.2009 16:31:18 |
| | Haberi okumadığınız açıkca ortaya çıkıyor. Değerlendirmeniz eleştiri sınırlarının dışındadır. Hikmet verilenler dışında kimse islam adına yorum yapamaz. Hikmet verilenler ise Peygamberler ve Evliyalardır. Yazımızı tekrar okumanızı tavsiye ediyoruz. Saygılarımızla cemhaber |  |  | mustafa karayağız - tam karacahilmişsiniz |
| Tarih : 26.08.2009 12:33:01 |
| | haberinizi dikkatlice okudum. nihat vural isimli arkadaş , hiç değil se kuranı kerim i açıp bir okusun nur suresini .mesela .. ve de müfessirlerri okusun ....bu kadar cehalet bir yorum u da hiç bir yerde görmeedim .pes doğrusu ..insan biraz okur ..öyle bilgilenir ve yazar yaaa.. |  | | Sayfalar : :Önceki Sayfa -[1]- Kayıtlı haber bulunamadı. |
|
|
|
| Şeker Bayramı Emevi Bayramıdır... Şeker bayramı veya sonradan Ramazan bayramı diye adlandırılan bayram İslam dininde yoktur. İslamda bayram kavramı çok farklıdır. | 28.08.2010 10:09:31 | | Muhammed Mustafa dan Mustafa Kemal e Muhammed Mustafa ve Mustafa Kemal aynı yolun ve aynı aşkın yolcularıdır. İkisi bir zincirin halkaları gibidirler. Biri başında öbürü sonunda. Adeta birbirlerinin tamamlayıcısıdırlar | 28.01.2010 10:00:44 | | Yobaz Öğretmenden inanç yumruğu Sivasta öğretmenin, tırnağı ojeli öğrenciyi önce Sen namaz kılmıyor musun? Abdestin kabul edilmez diye azarladığı, dersten sonra da başka bir bahaneyle yumrukladığı öne sürüldü | 16.01.2010 11:22:41 | | Sevgi Dininin karanlık öğretmeni Korku filmini aratmayan VCD yi öğrencilerine dağıtan din bilgisi öğretmenine uyarı geldi
| 14.01.2010 12:52:00 | | Kadıköyde Dersim mitingi Tunceli Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Özkan Tuncay, Genelkurmay Başkanlığının Dersimde yaşananlarla ilgili kayıtları topluma açmasını gerektiğini söyledi. | 14.12.2009 09:03:00 | | Atatürk Seyit Rıza yı affedecek korkusu Bugün bu köşeyi bir belgeye ayırıyorum. Son derece önemli bir belgeye... Dersim olaylarında rol oynamış bir görevli olan İhsan Sabri Çağlayangil in anılarına. | 20.11.2009 09:45:27 | | Dersim katliamı: 13 bin kişi öldürüldü CHPli Onur Öymen konuştu arşivlerde kalan tarihi belgeler yeniden gündeme gelmeye başladı, Dersimle ilgili Dördüncü Umum Müfettişlik raporuna göre olaylarda 13 bin 160 kişi öldü, 11 bin 818 kişi sürgün edildi | 19.11.2009 18:57:28 | | Devlet Tiyatrosunda Kerbela perdesi Kerbela olaylarını anlatan oyun yeni sezonda Ankarada sahne alıyor. Gül, Erdoğan ve Başbuğ galaya davet edilecek | 29.09.2009 09:12:19 | | İslamda Yok Belediyede var... Bu resim Nisan 2009 tarihinde Bir belediye yönetiminde olan kapalı spor salonunda çekilmiştir. | 13.09.2009 10:21:56 | | Diyanet milletin orucuna el attı... Din İşleri Yüksek Kurulu, orucu bozmayacak tedavi türlerini açıkladı. Buna göre, lavman, astım ve burun spreyi, dil altı ilacı,fitil, iğne, anjiyo, lokal anestezi ve merhem orucu bozmaz | 30.08.2009 09:29:24 |
|
|
|
|
|
DÖVİZ KURLARI
| TCMB |
| USD SATIŞ |
YTL |
| EURO SATIŞ |
YTL |
|
|
Yeni haberleri bilgisayarınızdan takip etmek için bu programı kurabilirsiniz ve RSS Servisi sayfasını programa tanıtabilirsiniz.
|